SALLY LUGU ehk kes me oleme
Leia oma inimesed
Just sellist pealkirja kannab üks lugu, mis on kirjutatud stuudio vilistlastega tehtud grupiinterjuu alusel. Aga, mitte ainult! Oma inimeste leidmine ja hoidmine on üks stuudio alusväärtustest ja see peegeldub ka raamatu autorkonnas.
Raamatu autorid on stuudio asutaja Annely Köster ja kunagine stuudio õpilane, hilisem lapsevanem ja hoolekogu liige ning tänane kirjanik ja toimetaja Piret Veigel.
Raamatu kujundas Moonika Maidre, illustratsioonid tegid Katariin Mudist, Katariina Kornet, Leena Kilmi, Liisa Kivimäe, Maria Elise Remme, Pia Inger Sepman, Susanna Mildeberg, Triin Loosaar ja Ulrike Brett Uukkivi. Kõiki raamatu tegijaid seob omavahel ja stuudioga see, et nad on olnud lühema või pikema aja stuudio õpilased ja/või õpetajad.
SALLY
sallykas aastast 1991
Sally Stuudio asutaja, peadirektor ja vapiloom (1991-2002)
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: Sally sabas lastega näitustel käimine ja stuudio pidulikel üritustel osalemine
Haridus: kodukool
Aastast 2003 koer-pegasus ja maskott
ANNELY KÖSTER
sallykas aastast 1991
Sally Stuudio asutaja ja juhataja, värvusõpetuse ja maali õpetaja. Hoolitseb, et stuudio lähenemine kunstiõpetusele oleks kooskõlas kaasaja parima teadmisega. “Märkan, et stuudio on olnud oma arengus sageli iseteadev, -kulgev ja -juhtiv. Ütleme, et hea, aga isepäise iseloomuga —just nagu oli ka koer Sally”
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: kultuuri- ja hariduspoliitika, kunstiõpetuse metoodika.
Haridus: sotsiaalteaduste magister (Tallinna Ülikool, 2010); psühholoogia (Tartu Ülikool, 2005)
“Aasta 2000 parim õpetaja”, Tallinna LV; “2014. aasta Kultuuri Tegu”, Eesti Kultuuri Koda ja Kultuuriminsteerium; “Huvihariduse aasta õpetaja” 2021, Tallinna LV
Eesti Kunstnike Liidu ja Kunstihariduse Ühingu liige
kevad 2022:
“Väga hea on saada samaaegselt nii loomevabadust kui ka juhendamist. Ja just siis, kui seda parasjagu tarvis on.”“Ilmselgelt on tegemist õpetajaga, kellelt võib oodata kriitikat ja nõuandeid, et teos oleks terviklik. Lahkun tunnist alati hea südametuksega. Annelyl on suurepärane huumorimeel!”
kevad 2024:
“Annely on kohati karm, kuid see teeb tunnustuse (ja see ON originaalne!) väärtuslikuks. Ta oskab tuua õpilasi mugavustsoonist välja.”“Annely Köster on alati hästi juhendav ning oskab super fantastiliselt seletada ja õpetada. Ta aktiivne seletusoskus on vapustav.”
VANO ALLSALU
sallykas aastast 1991
Sally Stuudio asutaja ja maalikunstnik, külalisõpetaja (maal), kes on sügavalt veendunud, et “pintsel ei saa kunagi olla liialt suur”.
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: maal. Vano teoseid on Eesti Kunstimuuseumi, Tartu Kunstimuuseumi, Akzo Nobeli ja Eesti Panga kogudes, samuti mitmetes erakogudes Eestis ja välismaal.
Haridus: maalikunstnik (ERKI, 1991, magistrikraadiga võrdsustatud diplom).
Eesti Kunstimuuseumi ja Tallinna Kunstihoone nõukogu ning Kõrgema Kunstikooli Pallas ja Tartu Kunstikooli nõunike kogu liige, Eesti Maalikunstnike Liidu juhatuse liige. Aastatel 2013-2019 oli Eesti Kunstnike Liidu president, käesoleval ajal asepresident.
Kultuurkapitali aastapreemia 2007
ANNIKI KARI
sallykas aastast 1996
Kunstiõpetaja ja maalikunstnik, kes oskab keerulised vormi- ja perspektiiviküsimused muuta lihtsaks ja arusaadavaks. Sallys alustas ta oma karjääri 1995.a lõpus hoopis modellina: “Mul helises telefon ja Vano kutsus modelliks, palus midagi värvilist selga panna”
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: kunstiõpetus ja maalimine.
Haridus: kunstihariduse magister (EKA, 2015); vabade kunstide bakalaureus ( EKA, 2005)
Tallinna aasta koolitaja 2007
Eesti Maalikunstnike Liidu liige
kevad 2022:
“Minu osav joonistamisoskus on välja kujunenud tänu Annikile. Temaga on meeldiv üheskoos olla, seletab arusaadavalt, tihtipeale räägib palju huvitavat juurde.”kevad 2024:
“Anniki on kindlasti üks mu lemmikõpetajatest. Ta teab, mida öelda ilma, et ta tervet tööd sinu eest ära teeks. Niisama on ka temaga tore rääkida, sest ta on väga sõbralik ja mõistlik.”“Pole vaja kommentaari, lihtsalt 5”
TIINA MEERI
sallykas aastast 2001
Kunstiõpetaja ja elav “Oma silm on kuningas!” entsüklopeedia, kelle igal leheküljel rullub lahti detailirohke ja põnev lugu kunstimaailmast. “Alustatud sai juba paarkümmend aastat tagasi mõne õpilasega ja n-ö “asja tekitamisega. Ja ma arvan, et ma olen õpetanud ikka üsna samas rütmis”
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: kunstiajaloo ja -teaduse kõrval käsitöö (eelkõige kudumine ja õmblemine) ning kalligraafia
Haridus: joonistamise, joonestamise ja tööõpetuse õpetaja (Tallinna Pedagoogiline Instituut, 1977)
“Aasta 2000 parim õpetaja”, Tallinna LV
kevad 2022:
“Kahtlustan, et on vähe Tiina Meeri taolisi inimesi siin ilmas, kes oskavad sind justkui panna ajaloosündmusi läbi elama. Need loengud on muidugi vaimselt väsitavad, sest ühe hooga tuleb niivõrd palju teavet, millest tuleb enda jaoks kõige olulisem välja noppida.”“Õpetab väga hästi ja on lihtne kuulata. Alguses tundus range, aga ajaga muutus mu arvamus. Nüüd on minu jaoks väga tore õpetaja!”
“Tiina Meeri on väga vinge õpetaja!”
kevad 2024:
“Tiina Meeri jääb alatiseks meelde. Ta kunstiajaloo tunnid andsid mulle esimese maitse loengusarnastest tundidest.”
ILMI LAUR-PAIST
sallykas aastast 2004
Kunstiõpetaja, kes paneb noored tuld puhuma ja eelkooliealised vaimustuma nii Matisse’i loomingust kui oma meelte tundmaõppimisest. Sest ainult südamega näed hästi. “Tänases infost ja kriisidest küllastunud maailmas on õpetaja ainuõige tee olla heatahtlik, hooliv ja lugupidav. See aitab õpilastel minna püüdma oma unistusi.”
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: kunstiharidus, reisimine kunstiradadel ja tulekunst.
Haridus: kunstihariduse magister (EKA-TLÜ ühisõppekava, 2022); kujutava kunsti diplom (Alsta Folkhogskola, Rootsi, 2004); kunstihariduse bakalaureus (Tallinna Ülikool, 2003)
“Tallinna parim põhikooli aineõpetaja”, 2022. Tallinna LV; “Eestimaa õpib ja tänab” aasta põhikooliõpetaja 2022 finalist
Kunstihariduse Ühingu juhatuse liige
kevad 2023:
“Sa oled väga hea õpetaja!”, Roosilt Ilmile
ANNELI PORRI
sallykas aastast 2009
Kunstiteadlane ja kaasaegse kunsti kuraator, kunstiajaloo ja -teooria õpetaja. Kirglik kunstididaktika ja – teadlikkuse arendaja. “Mulle tundub, et Sally sisemus on ikkagi selline täpne – nagu kellavärk”
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: kaasaegse kunsti kriitika, kureerimine ja kunsti õpetamine.
Haridus: doktorant (EKA, alates 2023); kultuuriteooria magister (Tallinna Ülikool, 2012); kunstiteaduse bakalaureus (EKA, 2003)
Eesti Kunstnike Liidu liige
kevad 2022:
“Äärmiselt põnev tund, mida iga nädal ootan. Anneli on tekitanud minus sügava huvi aine vastu!”kevad 2024:
“Anneli Porri on väga intelligentne inimene. Mulle meeldis, kuidas ta alati proovis õpilasi kaasata. Kuigi vahepeal tundus veidike karm, siis see tegelikult aitas kaasa. Temalt sai tõsist ja head kriitikat.”
KALLI KALMET
sallykas aastast 2013
Kunstiõpetaja ja maalikunstnik, kes leiab üles kõige põnevamad eeskujud maailma kunstist ja inspireerib õpilasi looma julgeid ja värvikaid teoseid. “Liitusin Sallyga peale magistriõpinguid kui stuudios läks kaks õpetajat lapsepuhkusele. Tulin korraks asendama ja jäin :)”
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: maal ja kunstiharidus
Haridus: kunstihariduse magister (EKA, 2013); humanitaarteaduse bakalaureus (maal, Tartu Ülikool, 2011)
kevad 2022:
“Nii armas inimene, kelle tundide vabas õhkkonnas ei jää keegi kunagi hätta. Kalli jõuab igale poole, imeinimene.”“Kõige leebem kunstiõpetaja, kellelt saab alati nõu küsida. Olen palju maalimisega seotud teadmisi just Kallilt pärinud.”
kevad 2024:
“Kalli on väga tore õpetaja. Ma väga austan ta võimet väikeste lastega hakkama saada! Mõnikord kui kõnnin ta tunnist mõõda, kus nooremad kunstitavad, siis ikka imestan, kuidas ta veel elus on. “
GRACIE
sallykas 2014-2019
Sally kohusetäitja (2014 – 2019). Koerakrokiile alusepanija
Haridus: koerte- ja kodukool
Augustis 2019 liitus Sallyga koer-pegasusena, et sallykatel loovus lendaks ja kõik head mõtted ellu saaks viidud
KERTTU SCANNELL
sallykas aastast 1994 / 2018
Kogukonnajuht ja kujundaja. Sally vilistlane, kelle tõi ringiga stuudiosse tagasi mõtteviis “Kunst kui kasvamine ja kasvamine kui kunst”. Kerttu soovib olla tugisambaks loovale platvormile, mis julgustab eneseväljendust, sünteesivat mõtlemist ja kunsti võlu tunnetamist.
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: 3 X G ehk graafiline disain, galeriipedagoogika ja graafika
Haridus: TLÜ kasvatusteaduste magistrant (2018 – …); vabade kunstide BA (EKA 2011); vabade kunstide ERASMUS tudeng (KABK; Haag, 2009-2010); graafiline disain (EKA AA, 2005-2007).
kevad 2024
“Kerttu on ekstreemselt tore. Portfooliot tehes oli ta väga mõistlik ning oskas seletada. Samuti oli temaga mugav rääkida, sest ta nooruslik oleks oli mega vinge. “
MINNI HEIN
sallykas aastast 2015
Kunstiõpetaja ja tänase päeva kunstielu laiale publikule tõlkija Tallinna Kunstihoones. Et midagi olulist kaduma ei läheks ja huvi kunsti vastu aina kasvaks. “Kui Annely mulle pakkumise tegi Sallysse ja Kunstihoonesse tulla, rõõmustasin väga. Ja rõõmustan edasi!”
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: galeriipedagoogika, kunstikriitika ja meditatiivsed praktikad
Haridus: kunstihariduse magister (EKA, 2015); kunstiteaduse bakalaureus (EKA, 2013)
Kunstihariduse Ühingu liige
sügis 2023:
“…Ja muidugi meeldis Minni juhendamine, mis oli nii rahulik, kannatlik ja meeldiv. Edasi oli siis kohtumine, milles meeldis jällegi Minni ise (see on tõesti laste endi tähelepanek), siis veel see ajajoon, kus igaüks leidis endale koha.”“Sa oled nii tore õpetaja, et ma tahaksin Su ära röövida! Sa võiksid meiega kooli kaasa tulla!”
ADELIA aka DELLA
sallykas aastast 2021
Sally kohusetäitja (2021 – ka)
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: õpib veel ametit ja asub oma väärikasse rolli 2023.a kevad-talvel
Haridus: kuulekus- ja jahikoolitus, diplomid omandamisel
KATARIIN MUDIST
sallykas aastast 2009 / 2023
Kunstnik ja graafikaõpetaja. Sally vilistlane, kellega algas sisukas koostöö raamatu “Julge… rind on värvine. Sally Stuudio lugu” loomisel, mil Katariin illustreeris ühe vilistlaste lugudest ja kujundas raamatu kaane. Edukas töö viis järgmise koostööni Sally-koerte joonistamisel veebile ja T-särkidele ning alates 2023-2024 õppeaastast kureerib ta graafika valikkursust stuudio õpilastele.
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: kaasaegne kunst oma eri väljendusvõimalustes ehk interdistsiplinaarne kunst (skulptuur, installatsioon, graafika ning keraamika).
Haridus: Kaasaegse kunsti MA (EKA, 2022); Illustratsioon (KASK, 2021); Meediadisain BA (Tartu Kõrgem kunstikool, 2018).
VISIOON JA VÄÄRTUSED
VISIOON
HOOLIVUS
Sally Stuudio on arvamusliider ja ekspert kaasaegse kunsti ja kunstihariduse küsimuses. Turvaline, sallyv eksperimenteerimiskeskkond, mis toetab sõna- ja loomevabadust.
Hoiame ja väärtustame sotsiaalset, loodus- ja kultuurikeskkonda. Hindame kõrgelt sidusust ühiskonnas, vastastikust mõistmist ja sallyvust. Suhtume uudishimulikult ja vastutustundlikult ümbritsevasse. Pingutame kliimaneutraalsuse saavutamise ja kestlike praktikate rakendamise nimel.
VISIOON
Sally Stuudio on arvamusliider ja ekspert kaasaegse kunsti ja kunstihariduse küsimuses. Turvaline, sallyv eksperimenteerimiskeskkond, mis toetab sõna- ja loomevabadust.
HOOLIVUS
Hoiame ja väärtustame sotsiaalset, loodus- ja kultuurikeskkonda. Hindame kõrgelt sidusust ühiskonnas, vastastikust mõistmist ja sallyvust. Suhtume uudishimulikult ja vastutustundlikult ümbritsevasse. Pingutame kliimaneutraalsuse saavutamise ja kestlike praktikate rakendamise nimel.
SISUKUS
LOOVUS
Lähtume kestlikkusest, mõtestatusest ja sisukusest, teadlikult väldime formalismi. Meile on oluline põhjendatus ja arusaadavus nii juhtimises kui kommunikatsioonis, samuti igapäevases õppetöös. Õppetöös peame silmas sidusust kaasaegse kunstivälja ja õppijast lähtuva õpetamispraktikaga.
Hindame avatust ja loovust. Loovusena mõistame nii igapäevast probleemilahenduse oskust kui jõudmist uudse kunstilise väljenduseni. Läheneme innovatiivselt kunsthariduse õppesisule, metoodikale ja praktikale. Aitame kaasa valdkonna kui terviku arengule kunsti ja hariduse lõimimise teel.
SISUKUS
Lähtume kestlikkusest, mõtestatusest ja sisukusest, teadlikult väldime formalismi. Meile on oluline põhjendatus ja arusaadavus nii juhtimises kui kommunikatsioonis, samuti igapäevases õppetöös. Õppetöös peame silmas sidusust kaasaegse kunstivälja ja õppijast lähtuva õpetamispraktikaga.
LOOVUS
Hindame avatust ja loovust. Loovusena mõistame nii igapäevast probleemilahenduse oskust kui jõudmist uudse kunstilise väljenduseni. Läheneme innovatiivselt kunsthariduse õppesisule, metoodikale ja praktikale. Aitame kaasa valdkonna kui terviku arengule kunsti ja hariduse lõimimise teel.