SALLY LUGU ehk kes me oleme

Sallykad koos
Julge ... rind on värvine

Leia oma inimesed

Just sellist pealkirja kannab üks lugu, mis on kirjutatud stuudio vilistlastega tehtud grupiinterjuu alusel. Aga, mitte ainult! Oma inimeste leidmine ja hoidmine on üks stuudio alusväärtustest ja see peegeldub ka raamatu autorkonnas.
Raamatu autorid on stuudio asutaja Annely Köster ja kunagine stuudio õpilane, hilisem lapsevanem ja hoolekogu liige ning tänane kirjanik ja toimetaja Piret Veigel.
Raamatu kujundas Moonika Maidre, illustratsioonid tegid Katariin Mudist, Katariina Kornet, Leena Kilmi, Liisa Kivimäe, Maria Elise Remme, Pia Inger Sepman, Susanna Mildeberg, Triin Loosaar ja Ulrike Brett Uukkivi. Kõiki raamatu tegijaid seob omavahel ja stuudioga see, et nad on olnud lühema või pikema aja stuudio õpilased ja/või õpetajad.

Inimesed ja koerad

Sally

SALLY

sallykas aastast 1991

Sally Stuudio asutaja, peadirektor ja vapiloom (1991-2002)

Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: Sally sabas lastega näitustel käimine ja stuudio pidulikel üritustel osalemine

Haridus: kodukool

Aastast 2003 koer-pegasus ja maskott

Annely Köster sallykas aastast 1991

ANNELY KÖSTER

sallykas aastast 1991

Sally Stuudio asutaja ja juhataja, värvusõpetuse ja maali õpetaja. Hoolitseb, et stuudio lähenemine kunstiõpetusele oleks kooskõlas kaasaja parima teadmisega. “Märkan, et stuudio on olnud oma arengus sageli iseteadev, -kulgev ja -juhtiv. Ütleme, et hea, aga isepäise iseloomuga —just nagu oli ka koer Sally”

Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: kultuuri- ja hariduspoliitika, kunstiõpetuse metoodika.

Haridus: sotsiaalteaduste magister (Tallinna Ülikool, 2010); psühholoogia (Tartu Ülikool, 2005)

“Aasta 2000 parim õpetaja”, Tallinna LV; “2014. aasta Kultuuri Tegu”, Eesti Kultuuri Koda ja Kultuuriminsteerium; “Huvihariduse aasta õpetaja” 2021, Tallinna LV

Eesti Kunstnike Liidu ja Kunstihariduse Ühingu liige

kevad 2022:
“Väga hea on saada samaaegselt nii loomevabadust kui ka juhendamist. Ja just siis, kui seda parasjagu tarvis on.”

“Ilmselgelt on tegemist õpetajaga, kellelt võib oodata kriitikat ja nõuandeid, et teos oleks terviklik. Lahkun tunnist alati hea südametuksega. Annelyl on suurepärane huumorimeel!”

Vano - sallykas aastast 1991

VANO ALLSALU

sallykas aastast 1991

Sally Stuudio asutaja ja maalikunstnik, külalisõpetaja (maal), kes on sügavalt veendunud, et “pintsel ei saa kunagi olla liialt suur”.

Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: maal. Vano teoseid on Eesti Kunstimuuseumi, Tartu Kunstimuuseumi, Akzo Nobeli ja Eesti Panga kogudes, samuti mitmetes erakogudes Eestis ja välismaal.

Haridus: maalikunstnik (ERKI, 1991, magistrikraadiga võrdsustatud diplom).

Eesti Kunstimuuseumi ja Tallinna Kunstihoone nõukogu ning Kõrgema Kunstikooli Pallas ja Tartu Kunstikooli nõunike kogu liige, Eesti Maalikunstnike Liidu juhatuse liige. Aastatel 2013-2019 oli Eesti Kunstnike Liidu president, käesoleval ajal asepresident.

Kultuurkapitali aastapreemia 2007

Anniki Kari sallykas aastast 1996

ANNIKI KARI

sallykas aastast 1996

Kunstiõpetaja ja maalikunstnik, kes oskab keerulised vormi- ja perspektiiviküsimused muuta lihtsaks ja arusaadavaks. Sallys alustas ta oma karjääri 1995.a lõpus hoopis modellina: “Mul helises telefon ja Vano kutsus modelliks, palus midagi värvilist selga panna”

Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: kunstiõpetus ja maalimine.

Haridus: kunstihariduse magister (EKA, 2015); vabade kunstide bakalaureus ( EKA, 2005)

Tallinna aasta koolitaja 2007

Eesti Maalikunstnike Liidu liige

kevad 2022:

“Minu osav joonistamisoskus on välja kujunenud tänu Annikile. Temaga on meeldiv üheskoos olla, seletab arusaadavalt, tihtipeale räägib palju huvitavat juurde.”

Tiina Meeri sallykas aastast 2001

TIINA MEERI

sallykas aastast 2001

Kunstiõpetaja ja elav “Oma silm on kuningas!” entsüklopeedia, kelle igal leheküljel rullub lahti detailirohke ja põnev lugu kunstimaailmast. “Alustatud sai juba paarkümmend aastat tagasi mõne õpilasega ja n-ö “asja tekitamisega. Ja ma arvan, et ma olen õpetanud ikka üsna samas rütmis”

Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: kunstiajaloo ja -teaduse kõrval käsitöö (eelkõige kudumine ja õmblemine) ning kalligraafia

Haridus: joonistamise, joonestamise ja tööõpetuse õpetaja (Tallinna Pedagoogiline Instituut, 1977)

“Aasta 2000 parim õpetaja”, Tallinna LV

kevad 2022:
“Kahtlustan, et on vähe Tiina Meeri taolisi inimesi siin ilmas, kes oskavad sind justkui panna ajaloosündmusi läbi elama. Need loengud on muidugi vaimselt väsitavad, sest ühe hooga tuleb niivõrd palju teavet, millest tuleb enda jaoks kõige olulisem välja noppida.”

“Õpetab väga hästi ja on lihtne kuulata. Alguses tundus range, aga ajaga muutus mu arvamus. Nüüd on minu jaoks väga tore õpetaja!”

“Tiina Meeri on väga vinge õpetaja!”

Ilmi Laur-Paist - sallykas aastast 2004

ILMI LAUR-PAIST

sallykas aastast 2004

Kunstiõpetaja, kes paneb noored tuld puhuma ja eelkooliealised vaimustuma nii Matisse’i loomingust kui oma meelte tundmaõppimisest. Sest ainult südamega näed hästi. “Sally tööintervjuu on siiani mu elu kõige pikem —3.5 tundi! Ja ma ei tulnud õpetama, vaid projektijuhiks! ”

Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: kunstiharidus ja tulekunst. Kunstiolümpiaadi ülesannete koostaja.

Haridus: kunstihariduse magister (EKA-TLÜ ühisõppekava, 2022); kujutava kunsti diplom (Alsta Folkhogskola, Rootsi, 2004); kunstihariduse bakalaureus (Tallinna Ülikool, 2003)

“Tallinna parim põhikooli aineõpetaja”, 2022. Tallinna LV

Kunstihariduse Ühingu juhatuse liige

Anneli Porri

ANNELI PORRI

sallykas aastast 2009

Kunstiteadlane ja kaasaegse kunsti kuraator, kunstiajaloo ja -teooria õpetaja. Kirglik kunstididaktika ja – teadlikkuse arendaja. “Mulle tundub, et Sally sisemus on ikkagi selline täpne – nagu kellavärk”

Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: kaasaegse kunsti kriitika, kureerimine ja kunsti õpetamine.

Haridus: kultuuriteooria magister (Tallinna Ülikool, 2012); kunstiteaduse bakalaureus (EKA, 2003)

Eesti Kunstnike Liidu liige

kevad 2022:
“Äärmiselt põnev tund, mida iga nädal ootan. Anneli on tekitanud minus sügava huvi aine vastu!”

Kalli - sallykas aastast 2013

KALLI KALMET

sallykas aastast 2013

Kunstiõpetaja ja maalikunstnik, kes leiab üles kõige põnevamad eeskujud maailma kunstist ja inspireerib õpilasi looma julgeid ja värvikaid teoseid. “Liitusin Sallyga peale magistriõpinguid kui stuudios läks kaks õpetajat lapsepuhkusele. Tulin korraks asendama ja jäin :)”

Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: maal ja kunstiharidus

Haridus: kunstihariduse magister (EKA, 2013); humanitaarteaduse bakalaureus (maal, Tartu Ülikool, 2011)

kevad 2022:

“Nii armas inimene, kelle tundide vabas õhkkonnas ei jää keegi kunagi hätta. Kalli jõuab igale poole, imeinimene.”

“Kõige leebem kunstiõpetaja, kellelt saab alati nõu küsida. Olen palju maalimisega seotud teadmisi just Kallilt pärinud.”

Gracie okt 2014

GRACIE

sallykas 2014-2019

Sally kohusetäitja (2014 – 2019). Koerakrokiile alusepanija

Haridus: koerte- ja kodukool

Augustis 2019 liitus Sallyga koer-pegasusena, et sallykatel loovus lendaks ja kõik head mõtted ellu saaks viidud

Sally tujukuju

KERTTU SCANNELL

sallykas aastast 1994 / 2018

Kogukonnajuht ja kujundaja. Sally vilistlane, kelle tõi ringiga stuudiosse tagasi mõtteviis “Kunst kui kasvamine ja kasvamine kui kunst”. Kerttu soovib olla tugisambaks loovale platvormile, mis julgustab eneseväljendust, sünteesivat mõtlemist ja kunsti võlu tunnetamist.

Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: 3 X G ehk graafiline disain, galeriipedagoogika ja graafika

Haridus: TLÜ kasvatusteaduste magistrant (2018 – …); vabade kunstide BA (EKA 2011); vabade kunstide ERASMUS tudeng (KABK; Haag, 2009-2010); graafiline disain (EKA AA, 2005-2007).

Minni Moyle

MINNI MOYLE

sallykas aastast 2015

Kunstiõpetaja ja tänase päeva kunstielu laiale publikule tõlkija Tallinna Kunstihoones. Et midagi olulist kaduma ei läheks ja huvi kunsti vastu aina kasvaks. “Kui Annely mulle pakkumise tegi Sallysse ja Kunstihoonesse tulla, rõõmustasin väga. Ja rõõmustan edasi!”

Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: galeriipedagoogika, kunstikriitika ja meditatiivsed praktikad

Haridus: kunstihariduse magister (EKA, 2015); kunstiteaduse bakalaureus (EKA, 2013)

Kunstihariduse Ühingu liige

sügis 2023:

“…Ja muidugi meeldis pr. Minni juhendamine, mis oli nii rahulik, kannatlik ja meeldiv. Edasi oli siis kohtumine, milles meeldis jällegi pr. Minni ise (see on tõesti laste endi tähelepanek), siis veel see ajajoon, kus igaüks leidis endale koha.”

“Sa oled nii tore õpetaja, et ma tahaksin Su ära röövida! Sa võiksid meiega kooli kaasa tulla!”

Reti Kokk - sallykas aastast 2021

RETI KOKK

sallykas aastast 2021

Kunstiõpetaja ja fotograaf. Vaatama, märkama ja valgusega joonistama suunaja. Soojalt ja sõbralikult, läbi teadvustatud praktilise kogemuse. “EKA praktika tagasiside ringis ma natuke vingusin, et lootsin kunstikooli praktika raames anda fotograafia tundi ning Annely ütles seepeale, et teeme ära!”

Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: fotograafia

Haridus: kunstihariduse magister (EKA-TLÜ ühisõppekava, 2022); fotograafia (Kõrgem Kunstikool Pallas, 2019)

kevad 2022:

“Olen rahul rohkemgi kui oodata oskasin.”

“Saame kõike alati kaameraga ise järele proovida ja mida aeg edasi, seda suurem on vilumus ja julgus kaamerat kätte võtta. Reti julgustab meid alati! Tunnid on väga läbimõeldult ette valmistatud ja ka teooria osa teeb Reti meile kenasti selgeks.”

“Õpetaja on tore ja tunnen ennast hästi ja kindlana ning hinden väga ülesannete vabadust ning võimalust teha enda mõttega töid”

Della

ADELIA aka DELLA

sallykas aastast 2021

Sally kohusetäitja (2021 – ka)

Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: õpib veel ametit ja asub oma väärikasse rolli 2023.a kevad-talvel

Haridus: kuulekus- ja jahikoolitus, diplomid omandamisel

Aljona Tubaleva

ALJONA TUBALEVA

sallykas aastast 2022

Tunnijuht Tallinna Kunstihoones, kes vaatleb kunsti kui loodusnähtust

Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: galeriipedagoogika, fotograafia ja nähtamatu teater

Haridus: humanitaarteaduste bakalaureus (Tartu Kõrgem Kunstikool, 2014)

talv 2023:

“Aljona tervitas meid Kunstihoones soojalt ja energiliselt. Ta leidis kiirelt ühise keele noortega, keda kunst tavaliselt ei huvita. Aljona rääkis kunstist nii mitmekülgselt ja põnevalt, suunas õpilasi arutlema ja märkama seoseid isikliku eluga. Mu õpilased lahkusid vaikselt ning veel tee peal arutasid teemasid, mida olime kunstisaalis puudutanud.”

Sally tujukuju

KATARIIN MUDIST

sallykas aastast 2009 / 2023

Kunstnik ja graafikaõpetaja. Sally vilistlane, kellega algas sisukas koostöö raamatu “Julge… rind on värvine. Sally Stuudio lugu” loomisel, mil Katariin illustreeris ühe vilistlaste lugudest ja kujundas raamatu kaane. Edukas töö viis järgmise koostööni Sally-koerte joonistamisel veebile ja T-särkidele ning alates 2023-2024 õppeaastast kureerib ta graafika valikkursust stuudio õpilastele.

Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: kaasaegne kunst oma eri väljendusvõimalustes ehk interdistsiplinaarne kunst (skulptuur, installatsioon, graafika ning keraamika).

Haridus: Kaasaegse kunsti MA (EKA, 2022); Illustratsioon (KASK, 2021); Meediadisain BA (Tartu Kõrgem kunstikool, 2018).

Elas kord kutsikas, kelle nimi oli Sally. Talle meeldis lastega mängida ja käia kunstinäitustel. Seepärast hakkas ta lastele kunsti õpetama ja nii sündis aastal 1991 Sally Stuudio. Siinkohal abistasid Sallyt Annely ja Vano.

Nojah, ega koer ju päriselt õpilastele näidata ega seletada ei saanud, kuidas üht või teist asja joonistada. Aga see polegi nii tähtis! Kui Sally oli kohal, tegi ta oma päikeselise iseloomu ja vallatu käitumisega kõigile hea tuju ja inspireeris neid tegema kunsti JULGELT ja RÕÕMSALT. Ja see tähtis põhimõte kehtib Sally Stuudios tänase päevani.

Samuti õpetas Sally lastele HOOLSAT ringikäimist töövahenditega – ikka nii, et haaras ripakile jäänud värvipliiatsi või vahakriidi suhu ja näris puruks. Eriti maitsvad Stockmari meevahakriidid aga pistis päris pintslisse!

Lapsi ei hammustanud Sally küll kunagi ega isegi urisenud nende peale. Vastupidi, talle meeldis hästi pärikarva PAITAMINE ja kõrva tagant ja lõua alt sügamine. Ja seda lapsed juba oskasid! Ja kuna neid oli palju, sai teinekord ka paitamist nii palju, et Sally pidi viimaks laua alla peitu minema…

Muuseas, Sally päris ametlik passi-nimi oli tegelikult Springsally ehk Kevadesally. Veel uhkemaid nimesid kandsid aga tema vanemad: isa Calvados Mystic de la Gardie ja ema Soldi Shella Chanel.

Sally võib-olla kõige suuremaks nõrkuseks olid DIIVANID. Kus ta vähegi pehmet sohvat või suuremat tugitooli märkas, sinna ta peale hüppas ja ennast mõnusasti kõhutama või külitama sättis. Siinkohal tuleb meenutada, et tõu poolest oli Sally dogi. Ja koerteraamatus seisab kirjas, et tegu pole mitte karja- ega valvekoeraga, rääkimata päästekoerast – vaid kõige puhtakujulisema seltsikoeraga. Ja et väärt seltsiline olla ning head seltskonda nautida, tuleb ennast mõistagi esmalt ISE mugavalt sisse seada!

Eks dogid olegi üldiselt RAHULIKU loomuga. Kui vaja, püsivad kannatlikult tükk aega ühe koha peal ega aja teisi oma edasi-tagasi jooksmisega närvi. Esmalt pikutavad ja mõtlevad (vähemasti õnnestub neil sellist muljet jätta), alles seejärel tegutsevad. Ei tee tühjast tüli – hauguvad väga harva, aga siis ka sellise bassihäälega, mida on raske ignoreerida. Eks ole siin ju mõndagi ühist nende omadustega, mida eeldame igalt healt õpetajalt?

Dogide puhul on üks väga tähtis omadus muidugi see, et nad on SUURED. See tähendab, et kui koer on selliste mõõtmete juures tagatipuks ka tore ja sõbralik – nagu näiteks Sally – siis võib tema kohta öelda vabalt KÕIGE SUUREM SÕBER. Aga seetõttu ei maksa veel arvata, nagu võiks üks dogi olla mingi igav kukupai, kes iial pahandust ei tee! Milline tuju koeral parajasti on, näitab hästi tema SABA. Ja dogil on see pikk ja tugev nagu piits. Nii ei maksa imestada, et ka Sally teinekord mõne klaasi puruks lõi või hea tujuga koguni terve laua asjadest sabaga puhtaks pühkis.

Jah, ka hästikasvatatud koer võib olla tormakas ja lärmakas, midagi suures rõõmustamise väes ära lõhkuda. Koer võib vahel olla natuke laisk ja lohakas, kergelt kurvameelne – ent ta pole kunagi õel ega pahatahtlik. Koer on alati LOOMULIK. Loomulikkus on aga samuti üks tähtis väärtus kunstis ja selle õppimise juures.

30. märtsil tähistame stuudios Sally Päeva – sest dogi Sally (30.03.1991-22.09.2002) on ikka meiega vahva vapiloomana ja innustab oma sõpru mõtlema julgeid kunstimõtteid!

Kui kõik algusest ja ausalt ärarääkida, siis Sally Stuudio lugu ulatub aastasse 1987, mil lõpetasin tänase nimega Kopli kunstikooli ja otsustasin teha oma kunstiringi. Miks? Meie tollane karismaatiline kunstiõpetaja Leo Tõnisson rõhutas pidevalt, et oleme ühed vähesed, kes ka kunstis keskhariduse saavad ja et meie missioon on hoolitseda selle eest, et heal tasemel kunstiharidus võimalikult paljude noorteni jõuaks. Tol ajal lõppesid nimelt tavakooli kunstitunnid juba 6ndas klassis… Kui on olemas tahe, on kõik võimalik ja nii alustasingi sama aasta sügisel Nõmmel oma esimese kunstiringiga.

Ühest lastegrupist sai kaks, siis kolm ja kunstiring kolis Nõmme mändide alt Tallinna Raekoja platsi äärsesse Matkamajja (tänane Hopneri maja). Aasta oli 1991. Meie perega liitus võrratu dogikutsikas Sally, kes hakkas minuga igal pool, sh kunstitunides, kaasas käima. Ja… juhtus see, mis juhtuma pidi. Kui ühes kunstitunnis on suur, sõbralik ja alati ülevoolavalt rõõmus koeralaps, jätab see oma jälje. Suure ja värvilise. Nimelt avastasin nii mõnigi kord, et lapsed küsisid üksteise käest: “Kas sa homme ka Sally juurde joonistama tuled?”. Nii oli nimi olemas ja Eesti taasiseseisvumise ettevõtlikkuse tuhinas aeg luua päris oma kunstikool, Sally Stuudio.

Sally Stuudiol on aastatega väljakujunenud sisukas koostöö mitmete organisatsioonidega nii kodu- kui välismaal.

Täname oma häid koostööpartnereid:

Praktikaseminar – ootuste ja lootuste kaardistamine. Foto: Annely Köster

Eesti Kunstiakadeemia – leping õpetajakoolituse magistrantidele kunstikooli praktika väljatöötamiseks, arendamiseks ja läbiviimiseks 2011-2024. Hoolitseme ühiselt, et tagada säravate kaasaegsete kunstiõpetajate esmakoolituse kõrge tase.

Tallinna Kunstihoone – leping haridus- ja publikuprogrammide väljatöötamiseks ja läbiviimiseks alates 2016. Sally Stuudio on Kunstihoone ametlik hariduspartner ja “Vaatamise kooli” metoodika väljatöötaja.

Eesti Kunstimuuseum – muuseumipedagoogika suuna väljatöötamine ja käivitamine 1995-2002. Vastavalt koostööleppele korraldab Kumu 2053. a “Kingitused tulevikku” projekti näitused “Kingitused minevikust”.

Eesti Erahuvialakoolide Liit – oleme asutajaliige alates aastast 2004, selleks et rääkida kaasa noortevaldkonna seadusloomes ja aidata tagada huvihariduse kõrget kvaliteeti riiklikul tasemel.

Soome Laste ja Noorte Kunstikoolide Liit – koostööpartner rahvusvahelistes projektides õpilasvahetuste korraldamisel alates aastast 2009, 72 liikmesorganisatsiooni ja lõputult häid ideid ja algatusi, sisukaid uuringuid.

APECV – Portugali kunstiõpetajate assotsiatsioon, mis on meie hea partner rahvusvahelistes projektides ja õpilasvahetuste korraldamisel alates aastast 2009.

Huvitav Kool – mõttekaaslane ja koostööpartner alates 2011 meie üldhariduse põnevamaks muutmisel läbi õpetajakoolituse ja seminaride.

Maribori Ülikool – koostöö kaasaegse kunstididaktika arendamisel ja õppekavaarenduse võrdleval uurimisel, alates 2012.

Eesti Pank – säilitab stuudio projekti “Kingitused tulevikku” teoste kasti 2003 – 2053 ja annab selle koos dokumentatsiooniga 2053.a üle Kumule näituse korraldamiseks.

Skizze – tõenäoliselt parima valikuga kunstivahendite ja -materjalide maaletooja Baltikumis, Sally Stuudio pikaajaline koostööpartner, mõttekaaslane ja toetaja. Nüüd uus kauplus ka Pärnu mnt 154 Sally Stuudio majas – tule ja tutvu põneva kaubavalikuga!

Väljavõte stuudio arengukavast 2023 kuni 2030

Fookusteemad 2023 — 2030

  • Vastutustundliku ettevõtluse põhimõtete juurutamine, sh kliimaneutraalsuse saavutamine 2030. Kuidas juurutada kunstihariduses ringmajanduse ja zero-waste põhimõtteid? Kuidas kompenseerida keskkonnale stuudio tegevuse või ka tegevusetuse tõttu pandud koormust? Kuidas olla hooliv igal sammul ja ajahetkel?
  • Stuudio õpetaja pädevusmudeli loomine ja rakendamine. Kuidas kirjeldada ideaalset õpetajat? Kuidas toetada õpetaja elukestvat õpet ja luua sisukaks tööks õpilastega vajalikud eeldused? Kuidas tagada õpetajate järelkasv?
  • Stuudio õpilaste optimaalse arvu hoidmine ja lojaalsusprogrammi loomine. Kuidas leida üles potentsiaalsed õpilased? Kuidas toetada õpilasi järjest suureneva koolikoormuse tingimustes ja luua inspireeriv, arengut toetav loovkeskkond? Kuidas luua eristuv ja kokkuhoidev sally-kogukond?
  • Stuudio maksevõime taseme hoidmine ja paindlike õppemaksu tasumiste võimaluste loomine. Kuidas tagada stabiilne, inflatsiooni ületav käibe kasv ja hea maksevõime? Kuidas toetada lapsevanemaid paindlike õppemaksu tasumise võimalustega?
  • Stuudio tugiteenuste automatiseerimine ja tehisintellekti võimaluste kasutamine. Kuidas vabastada inimtööjõudu järjest enam loovatele, juhendamisega seotud ülesannetele ning automatiseerida tugiteenused ja -tegevused. Kuidas parandada stuudio töö kvaliteeti kasutades tehisintellekti kui eri rollides meeskonnaliiget?
  • Stuudio õppekava ja originaalõppevara pidev arendus. Kuidas sisustada õpilasest lähtuv haridusparadigma? Kuidas olla autentne kaasaegse kunsti väljaga? Kuidas selekteerida välja tõeliselt oluline, millele pühendada nappiv aeg ja energia? Kas ja kuidas arendada välja mini-kirjastuse võimekus?
  • Stuudio tegevus kompetentsikeskusena. Kuidas luua valdkondlike piire ületavaid loovprojekte koostöös erinevate kunsti-, ettevõtlus- ja haridusvälja organisatsioonidega täitmaks sisuka sisuga ülaltoodut? Kuidas vähendada noorte koolikoormust? Kuidas toetada õpetajaid loovainete õpetamisel?

Koostaja: Annely Köster
Töörühm: Kalli Kalmet, Vano Allsalu, Anneli Porri, Ilmi Laur-Paist, Anniki Kari, Kerttu Scannell ja Aljona Tubaleva

Märts-september 2023

VISIOON JA VÄÄRTUSED

VISIOON

HOOLIVUS

Sally Stuudio on arvamusliider ja ekspert kaasaegse kunsti ja kunstihariduse küsimuses. Turvaline eksperimenteerimiskeskkond, kus saab avastada kunsti ja iseennast ning mis toetab sõna- ja loomevabadust.

Hoiame ja väärtustame nii sotsiaalset kui kultuurikeskkonda, seejuures eriti inimestevahelisi suhteid, sidusust ühiskonnas, vastastikust mõistmist ja sallyvust. Suhtume uudishimulikult ja vastutustundlikult ümbritsevasse loodus- ja tehiskeskkonda. Pingutame kliimaneutraalsuse saavutamise ja kestlike praktikate rakendamise nimel.

VISIOON

Sally Stuudio on arvamusliider ja ekspert kaasaegse kunsti ja kunstihariduse küsimuses. Turvaline eksperimenteerimiskeskkond, kus saab avastada kunsti ja iseennast ning mis toetab sõna- ja loomevabadust.

HOOLIVUS

Hoiame ja väärtustame nii sotsiaalset kui kultuurikeskkonda, seejuures eriti inimestevahelisi suhteid, sidusust ühiskonnas, vastastikust mõistmist ja sallyvust. Suhtume uudishimulikult ja vastutustundlikult ümbritsevasse loodus- ja tehiskeskkonda. Pingutame kliimaneutraalsuse saavutamise ja kestlike praktikate rakendamise nimel.

SISUKUS

LOOVUS

Lähtume oma tegevuse kavandamisel ja elluviimisel mõtestatusest ja sisukusest. Peame silmas kvaliteeti, efektiivsust ja eesmärgipärasust. Meile on väärtuslikud põhjendatus ja arusaadavus nii juhtimises, majandus- ja arendustegevuses kui kommunikatsioonis, samuti igapäevases õppetöös ja projektide elluviimisel. See tähendab muuhulgas sidusust kaasaegse kunstivälja ja õppijast lähtuva õpetamispraktikaga.

Hindame oma tegevuses avatust ja loovust. Loovusena näeme nii igapäevast probleemilahenduse oskust kui jõudmist uudsete kunstiliste väljendusteni. Hea kunst üllatab ja puudutab ning alati on “õigeid” vastuseid enam kui üks või kaks. Läheneme innovatiivselt kunsthariduse õppesisule, metoodikale ja praktikale ning aitame kaasa valdkonna kui terviku arengule kunsti ja hariduse lõimimise kaudu.

SISUKUS

Lähtume oma tegevuse kavandamisel ja elluviimisel mõtestatusest ja sisukusest. Peame silmas kvaliteeti, efektiivsust ja eesmärgipärasust. Meile on väärtuslikud põhjendatus ja arusaadavus nii juhtimises, majandus- ja arendustegevuses kui kommunikatsioonis, samuti igapäevases õppetöös ja projektide elluviimisel. See tähendab muuhulgas sidusust kaasaegse kunstivälja ja õppijast lähtuva õpetamispraktikaga.

LOOVUS

Hindame oma tegevuses avatust ja loovust. Loovusena näeme nii igapäevast probleemilahenduse oskust kui jõudmist uudsete kunstiliste väljendusteni. Hea kunst üllatab ja puudutab ning alati on “õigeid” vastuseid enam kui üks või kaks. Läheneme innovatiivselt kunsthariduse õppesisule, metoodikale ja praktikale ning aitame kaasa valdkonna kui terviku arengule kunsti ja hariduse lõimimise kaudu.