SALLY LUGU ehk kes me oleme

Leia oma inimesed
Just sellist pealkirja kannab üks lugu, mis on kirjutatud stuudio vilistlastega tehtud grupiinterjuu alusel. Aga, mitte ainult! Oma inimeste leidmine ja hoidmine on üks stuudio alusväärtustest ja see peegeldub ka raamatu autorkonnas.
Raamatu autorid on stuudio asutaja Annely Köster ja kunagine stuudio õpilane, hilisem lapsevanem ja hoolekogu liige ning tänane kirjanik ja toimetaja Piret Veigel.
Raamatu kujundas Moonika Maidre, illustratsioonid tegid Katariin Mudist, Katariina Kornet, Leena Kilmi, Liisa Kivimäe, Maria Elise Remme, Pia Inger Sepman, Susanna Mildeberg, Triin Loosaar ja Ulrike Brett Uukkivi. Kõiki raamatu tegijaid seob omavahel ja stuudioga see, et nad on olnud lühema või pikema aja stuudio õpilased ja/või õpetajad.
Inimesed ja koerad

SALLY
sallykas aastast 1991
Sally Stuudio asutaja, peadirektor ja vapiloom (1991-2002)
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: Sally sabas lastega näitustel käimine ja stuudio pidulikel üritustel osalemine
Haridus: kodukool
Aastast 2003 koer-pegasus ja maskott

ANNELY KÖSTER
sallykas aastast 1991
Sally Stuudio asutaja ja juhataja, värvusõpetuse ja maali õpetaja. Hoolitseb, et stuudio lähenemine kunstiõpetusele oleks kooskõlas kaasaja parima teadmisega. “Märkan, et stuudio on olnud oma arengus sageli iseteadev, -kulgev ja -juhtiv. Ütleme, et hea, aga isepäise iseloomuga —just nagu oli ka koer Sally”
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: kultuuri- ja hariduspoliitika, kunstiõpetuse metoodika.
Haridus: sotsiaalteaduste magister (Tallinna Ülikool, 2010); psühholoogia (Tartu Ülikool, 2005)
“Aasta 2000 parim õpetaja”, Tallinna LV; “2014. aasta Kultuuri Tegu”, Eesti Kultuuri Koda ja Kultuuriminsteerium; “Huvihariduse aasta õpetaja” 2021, Tallinna LV
Eesti Kunstnike Liidu ja Kunstihariduse Ühingu liige
kevad 2022:
“Väga hea on saada samaaegselt nii loomevabadust kui ka juhendamist. Ja just siis, kui seda parasjagu tarvis on.”“Ilmselgelt on tegemist õpetajaga, kellelt võib oodata kriitikat ja nõuandeid, et teos oleks terviklik. Lahkun tunnist alati hea südametuksega. Annelyl on suurepärane huumorimeel!”

VANO ALLSALU
sallykas aastast 1991
Sally Stuudio asutaja ja maalikunstnik, külalisõpetaja (maal), kes on sügavalt veendunud, et “pintsel ei saa kunagi olla liialt suur”.
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: maal. Vano teoseid on Eesti Kunstimuuseumi, Tartu Kunstimuuseumi, Akzo Nobeli ja Eesti Panga kogudes, samuti mitmetes erakogudes Eestis ja välismaal.
Haridus: maalikunstnik (ERKI, 1991, magistrikraadiga võrdsustatud diplom).
Eesti Kunstimuuseumi ja Tallinna Kunstihoone nõukogu ning Kõrgema Kunstikooli Pallas ja Tartu Kunstikooli nõunike kogu liige, Eesti Maalikunstnike Liidu juhatuse liige. Aastatel 2013-2019 oli Eesti Kunstnike Liidu president, käesoleval ajal asepresident.
Kultuurkapitali aastapreemia 2007

ANNIKI KARI
sallykas aastast 1996
Kunstiõpetaja ja maalikunstnik, kes oskab keerulised vormi- ja perspektiiviküsimused muuta lihtsaks ja arusaadavaks. Sallys alustas ta oma karjääri 1995.a lõpus hoopis modellina: “Mul helises telefon ja Vano kutsus modelliks, palus midagi värvilist selga panna”
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: kunstiõpetus ja maalimine.
Haridus: kunstihariduse magister (EKA, 2015); vabade kunstide bakalaureus ( EKA, 2005)
Tallinna aasta koolitaja 2007
Eesti Maalikunstnike Liidu liige
kevad 2022:
“Minu osav joonistamisoskus on välja kujunenud tänu Annikile. Temaga on meeldiv üheskoos olla, seletab arusaadavalt, tihtipeale räägib palju huvitavat juurde.”

TIINA MEERI
sallykas aastast 2001
Kunstiõpetaja ja elav “Oma silm on kuningas!” entsüklopeedia, kelle igal leheküljel rullub lahti detailirohke ja põnev lugu kunstimaailmast. “Alustatud sai juba paarkümmend aastat tagasi mõne õpilasega ja n-ö “asja tekitamisega. Ja ma arvan, et ma olen õpetanud ikka üsna samas rütmis”
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: kunstiajaloo ja -teaduse kõrval käsitöö (eelkõige kudumine ja õmblemine) ning kalligraafia
Haridus: joonistamise, joonestamise ja tööõpetuse õpetaja (Tallinna Pedagoogiline Instituut, 1977)
“Aasta 2000 parim õpetaja”, Tallinna LV
kevad 2022:
“Kahtlustan, et on vähe Tiina Meeri taolisi inimesi siin ilmas, kes oskavad sind justkui panna ajaloosündmusi läbi elama. Need loengud on muidugi vaimselt väsitavad, sest ühe hooga tuleb niivõrd palju teavet, millest tuleb enda jaoks kõige olulisem välja noppida.”“Õpetab väga hästi ja on lihtne kuulata. Alguses tundus range, aga ajaga muutus mu arvamus. Nüüd on minu jaoks väga tore õpetaja!”
“Tiina Meeri on väga vinge õpetaja!”

ILMI LAUR-PAIST
sallykas aastast 2004
Kunstiõpetaja, kes paneb noored tuld puhuma ja eelkooliealised vaimustuma nii Matisse’i loomingust kui oma meelte tundmaõppimisest. Sest ainult südamega näed hästi. “Sally tööintervjuu on siiani mu elu kõige pikem —3.5 tundi! Ja ma ei tulnud õpetama, vaid projektijuhiks! ”
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: kunstiharidus ja tulekunst. Kunstiolümpiaadi ülesannete koostaja.
Haridus: kunstihariduse magister (EKA-TLÜ ühisõppekava, 2022); kujutava kunsti diplom (Alsta Folkhogskola, Rootsi, 2004); kunstihariduse bakalaureus (Tallinna Ülikool, 2003)
“Tallinna parim põhikooli aineõpetaja”, 2022. Tallinna LV
Kunstihariduse Ühingu juhatuse liige

ANNELI PORRI
sallykas aastast 2009
Kunstiteadlane ja kaasaegse kunsti kuraator, kunstiajaloo ja -teooria õpetaja. Kirglik kunstididaktika ja – teadlikkuse arendaja. “Mulle tundub, et Sally sisemus on ikkagi selline täpne – nagu kellavärk”
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: kaasaegse kunsti kriitika, kureerimine ja kunsti õpetamine.
Haridus: kultuuriteooria magister (Tallinna Ülikool, 2012); kunstiteaduse bakalaureus (EKA, 2003)
Eesti Kunstnike Liidu liige
kevad 2022:
“Äärmiselt põnev tund, mida iga nädal ootan. Anneli on tekitanud minus sügava huvi aine vastu!”

KALLI KALMET
sallykas aastast 2013
Kunstiõpetaja ja maalikunstnik, kes leiab üles kõige põnevamad eeskujud maailma kunstist ja inspireerib õpilasi looma julgeid ja värvikaid teoseid. “Liitusin Sallyga peale magistriõpinguid kui stuudios läks kaks õpetajat lapsepuhkusele. Tulin korraks asendama ja jäin :)”
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: maal ja kunstiharidus
Haridus: kunstihariduse magister (EKA, 2013); humanitaarteaduse bakalaureus (maal, Tartu Ülikool, 2011)
kevad 2022:
“Nii armas inimene, kelle tundide vabas õhkkonnas ei jää keegi kunagi hätta. Kalli jõuab igale poole, imeinimene.”
“Kõige leebem kunstiõpetaja, kellelt saab alati nõu küsida. Olen palju maalimisega seotud teadmisi just Kallilt pärinud.”

GRACIE
sallykas 2014-2019
Sally kohusetäitja (2014 – 2019). Koerakrokiile alusepanija
Haridus: koerte- ja kodukool
Augustis 2019 liitus Sallyga koer-pegasusena, et sallykatel loovus lendaks ja kõik head mõtted ellu saaks viidud
KERTTU SCANNELL
sallykas aastast 1994 / 2018
Kogukonnajuht ja kujundaja. Sally vilistlane, kelle tõi ringiga stuudiosse tagasi mõtteviis “Kunst kui kasvamine ja kasvamine kui kunst”. Kerttu soovib olla tugisambaks loovale platvormile, mis julgustab eneseväljendust, sünteesivat mõtlemist ja kunsti võlu tunnetamist.
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: 3 X G ehk graafiline disain, galeriipedagoogika ja graafika
Haridus: TLÜ kasvatusteaduste magistrant (2018 – …); vabade kunstide BA (EKA 2011); vabade kunstide ERASMUS tudeng (KABK; Haag, 2009-2010); graafiline disain (EKA AA, 2005-2007).

MINNI MOYLE
sallykas aastast 2015
Kunstiõpetaja ja tänase päeva kunstielu laiale publikule tõlkija Tallinna Kunstihoones. Et midagi olulist kaduma ei läheks ja huvi kunsti vastu aina kasvaks. “Kui Annely mulle pakkumise tegi Sallysse ja Kunstihoonesse tulla, rõõmustasin väga. Ja rõõmustan edasi!”
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: galeriipedagoogika, kunstikriitika ja meditatiivsed praktikad
Haridus: kunstihariduse magister (EKA, 2015); kunstiteaduse bakalaureus (EKA, 2013)
Kunstihariduse Ühingu liige
sügis 2023:
“…Ja muidugi meeldis pr. Minni juhendamine, mis oli nii rahulik, kannatlik ja meeldiv. Edasi oli siis kohtumine, milles meeldis jällegi pr. Minni ise (see on tõesti laste endi tähelepanek), siis veel see ajajoon, kus igaüks leidis endale koha.”
“Sa oled nii tore õpetaja, et ma tahaksin Su ära röövida! Sa võiksid meiega kooli kaasa tulla!”

RETI KOKK
sallykas aastast 2021
Kunstiõpetaja ja fotograaf. Vaatama, märkama ja valgusega joonistama suunaja. Soojalt ja sõbralikult, läbi teadvustatud praktilise kogemuse. “EKA praktika tagasiside ringis ma natuke vingusin, et lootsin kunstikooli praktika raames anda fotograafia tundi ning Annely ütles seepeale, et teeme ära!”
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: fotograafia
Haridus: kunstihariduse magister (EKA-TLÜ ühisõppekava, 2022); fotograafia (Kõrgem Kunstikool Pallas, 2019)
kevad 2022:
“Olen rahul rohkemgi kui oodata oskasin.”
“Saame kõike alati kaameraga ise järele proovida ja mida aeg edasi, seda suurem on vilumus ja julgus kaamerat kätte võtta. Reti julgustab meid alati! Tunnid on väga läbimõeldult ette valmistatud ja ka teooria osa teeb Reti meile kenasti selgeks.”
“Õpetaja on tore ja tunnen ennast hästi ja kindlana ning hinden väga ülesannete vabadust ning võimalust teha enda mõttega töid”

ADELIA aka DELLA
sallykas aastast 2021
Sally kohusetäitja (2021 – ka)
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: õpib veel ametit ja asub oma väärikasse rolli 2023.a kevad-talvel
Haridus: kuulekus- ja jahikoolitus, diplomid omandamisel

ALJONA TUBALEVA
sallykas aastast 2022
Tunnijuht Tallinna Kunstihoones, kes vaatleb kunsti kui loodusnähtust
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: galeriipedagoogika, fotograafia ja nähtamatu teater
Haridus: humanitaarteaduste bakalaureus (Tartu Kõrgem Kunstikool, 2014)
talv 2023:
“Aljona tervitas meid Kunstihoones soojalt ja energiliselt. Ta leidis kiirelt ühise keele noortega, keda kunst tavaliselt ei huvita. Aljona rääkis kunstist nii mitmekülgselt ja põnevalt, suunas õpilasi arutlema ja märkama seoseid isikliku eluga. Mu õpilased lahkusid vaikselt ning veel tee peal arutasid teemasid, mida olime kunstisaalis puudutanud.”
KATARIIN MUDIST
sallykas aastast 2009 / 2023
Kunstnik ja graafikaõpetaja. Sally vilistlane, kellega algas sisukas koostöö raamatu “Julge… rind on värvine. Sally Stuudio lugu” loomisel, mil Katariin illustreeris ühe vilistlaste lugudest ja kujundas raamatu kaane. Edukas töö viis järgmise koostööni Sally-koerte joonistamisel veebile ja T-särkidele ning alates 2023-2024 õppeaastast kureerib ta graafika valikkursust stuudio õpilastele.
Peamised tegevusalad ja -valdkonnad: kaasaegne kunst oma eri väljendusvõimalustes ehk interdistsiplinaarne kunst (skulptuur, installatsioon, graafika ning keraamika).
Haridus: Kaasaegse kunsti MA (EKA, 2022); Illustratsioon (KASK, 2021); Meediadisain BA (Tartu Kõrgem kunstikool, 2018).
VISIOON JA VÄÄRTUSED
VISIOON
HOOLIVUS
Sally Stuudio on arvamusliider ja ekspert kaasaegse kunsti ja kunstihariduse küsimuses. Turvaline eksperimenteerimiskeskkond, kus saab avastada kunsti ja iseennast ning mis toetab sõna- ja loomevabadust.
Hoiame ja väärtustame nii sotsiaalset kui kultuurikeskkonda, seejuures eriti inimestevahelisi suhteid, sidusust ühiskonnas, vastastikust mõistmist ja sallyvust. Suhtume uudishimulikult ja vastutustundlikult ümbritsevasse loodus- ja tehiskeskkonda. Pingutame kliimaneutraalsuse saavutamise ja kestlike praktikate rakendamise nimel.
VISIOON
Sally Stuudio on arvamusliider ja ekspert kaasaegse kunsti ja kunstihariduse küsimuses. Turvaline eksperimenteerimiskeskkond, kus saab avastada kunsti ja iseennast ning mis toetab sõna- ja loomevabadust.
HOOLIVUS
Hoiame ja väärtustame nii sotsiaalset kui kultuurikeskkonda, seejuures eriti inimestevahelisi suhteid, sidusust ühiskonnas, vastastikust mõistmist ja sallyvust. Suhtume uudishimulikult ja vastutustundlikult ümbritsevasse loodus- ja tehiskeskkonda. Pingutame kliimaneutraalsuse saavutamise ja kestlike praktikate rakendamise nimel.
SISUKUS
LOOVUS
Lähtume oma tegevuse kavandamisel ja elluviimisel mõtestatusest ja sisukusest. Peame silmas kvaliteeti, efektiivsust ja eesmärgipärasust. Meile on väärtuslikud põhjendatus ja arusaadavus nii juhtimises, majandus- ja arendustegevuses kui kommunikatsioonis, samuti igapäevases õppetöös ja projektide elluviimisel. See tähendab muuhulgas sidusust kaasaegse kunstivälja ja õppijast lähtuva õpetamispraktikaga.
Hindame oma tegevuses avatust ja loovust. Loovusena näeme nii igapäevast probleemilahenduse oskust kui jõudmist uudsete kunstiliste väljendusteni. Hea kunst üllatab ja puudutab ning alati on “õigeid” vastuseid enam kui üks või kaks. Läheneme innovatiivselt kunsthariduse õppesisule, metoodikale ja praktikale ning aitame kaasa valdkonna kui terviku arengule kunsti ja hariduse lõimimise kaudu.
SISUKUS
Lähtume oma tegevuse kavandamisel ja elluviimisel mõtestatusest ja sisukusest. Peame silmas kvaliteeti, efektiivsust ja eesmärgipärasust. Meile on väärtuslikud põhjendatus ja arusaadavus nii juhtimises, majandus- ja arendustegevuses kui kommunikatsioonis, samuti igapäevases õppetöös ja projektide elluviimisel. See tähendab muuhulgas sidusust kaasaegse kunstivälja ja õppijast lähtuva õpetamispraktikaga.
LOOVUS
Hindame oma tegevuses avatust ja loovust. Loovusena näeme nii igapäevast probleemilahenduse oskust kui jõudmist uudsete kunstiliste väljendusteni. Hea kunst üllatab ja puudutab ning alati on “õigeid” vastuseid enam kui üks või kaks. Läheneme innovatiivselt kunsthariduse õppesisule, metoodikale ja praktikale ning aitame kaasa valdkonna kui terviku arengule kunsti ja hariduse lõimimise kaudu.