Loovus kui kapital
Töömaailm muutub kiiresti — ja koos sellega muutub ka see, mida me peame pärisoskusteks.
OSKA raport „Töö ja oskused 2035“ rõhutab, et tulevikus hinnatakse oskusi, mida masinad ei asenda: loovust, kriitilist mõtlemist, empaatiat ja enesejuhtimist. Neid tuleviku oskusi saabki arendada kunstikoolis.
Sally Stuudio kunstikool näeb kunstiõpetust kui tuleviku võtmeoskuste arenguruumi. Kunst ei õpeta ainult joonistama või maalima, vaid õpetab mõtlema, tõlgendama ja looma uut väärtust – see on oskus, mida vajavad kõik homsed ametid.
Meie eesmärk on kasvatada inimesi, kes loovad tähendusi, mitte ainult tulemusi.
Kunsti kaudu õpib noor:
- märkama ja seostama eri ideid,
- väljendama end isikupäraselt ja enesekindlalt,
- juhtima oma mõtteid ja emotsioone,
- tegema koostööd ja jagama vastutust,
- mõistma kultuuri ja maailma mitmetähenduslikkust.
Need on samad oskused, mida OSKA raport nimetab tuleviku töömaailma „inimlikuks kapitaliks“ – võime luua tähendusi, mida tehnoloogia ei suuda.
Sally Stuudio lubab, et iga noor, kes meie koolis õpib, õpib looma, mitte kordama.
Me usume, et loovus on inimese kestvaim kapital – ja kunstiharidus on selle parim investeering.

Kaasaegse kunsti projekti noored Tallinna Kunstihoone Lasnamäe paviljoni ees, 2025
Kaasaegne kunstiharidus homsetele visionääridele
Kunstiharidus on OSKA 2035 raporti tuumikoskuste loomulik kasvulava, sest see ühendab mõtlemise, tundmise ja tegemise. Iga kunstiprotsess on miniatuurne innovatsioonilabor, kus noored õpivad eksima, tõlgendama ja looma uut väärtust.
Kuidas Sally Stuudio seda toetab
Tuginedes raporti peatükile „Üldoskuste arendamine“ (lk 61–63), keskendub Sally Stuudio noorte arendamisel viiele võtmevaldkonnale:
- Koostöö ja suhtlus – projektipõhised tööd, ühisnäitused ja aruteluringid.
- Argumenteeritud mõtlemine ja eneseväljendus – loovkirjutus, kriitika ja visuaalne analüüs.
- Stressijuhtimine ja eneseregulatsioon – loovprotsessi teadlik suunamine ja refleksioon.
- Sotsiaalne ja kultuuriline empaatia – koostöö eri vanuse ja taustaga loojatega.
- Õpioskus ja refleksioon – iga töö on õppetund, mitte ainult tulemus.
Põhioskused, mida me arengut sihipäraselt toetame
Tulevikutöös määravad edu põhioskused, mis on OSKA järgi universaalsed ja ülekantavad kõigisse eluvaldkondadesse:
- Kujutlusvõime ja loov mõtlemine – oskus luua uusi ideid ja näha seoseid nähtamatu vahel.
- Kriitiline analüüs ja probleemilahendus – võime küsida „miks“ ja „kuidas“.
- Sotsiaalne intelligentsus ja koostöövõime – töö eri distsipliinide ja kultuuride piiril.
- Digitaalne ja visuaalne kirjaoskus – oskus kasutada tehnoloogiat ja kujundada tähendusi.
- Enesejuhtimine ja eetiline teadlikkus – võime tegutseda väärtuspõhiselt ja iseseisvalt.
Kokkuvõttev argument OSKA raportist
OSKA raporti järeldus (lk 94–95) on selge: „Enim väärtustatakse oskusi, mis aitavad inimestel õppida, kohaneda ja mõelda loovalt.“
Kaasaegne kunstiharidus valmistab õppijaid ette just selliseks maailmaks – kus muutus on ainus püsivus ja loovus on inimese kõige kestvam kapital. Sallyst loome koos õppijatega keskkonna, kus noor õpib nägema mitmetähenduslikkust ning mõtestama maailma läbi kujutava ja kriitilise loovuse.
Sally Stuudio lubadus
Sally Stuudio lubab, et iga noor, kes meie koolis õpib, õpib looma, mitte kordama. Ta suudab mõelda kriitiliselt ja tegutseda vastutustundlikult, oskab teha koostööd nii inimeste kui tehisintellektiga ning leiab oma hääle ja väljendusviisi. Meie kunstiharidus kasvatab inimesi, kes mitte ainult ei kohane tulevikuga, vaid kujundavad seda ise.
Üllata end või oma sõpra Sally põlle või T-särgiga!
Värvusõpetus kiiresti & lihtsalt
Avasta värvimaailm just sulle sobival ajal ja tempos. Selged juhised, võimalus alati “aega tagasi kerida” ja uuesti vaadata. Kõiki mini-kursusi on võimalik tellida kas 100% iseseisvalt läbimiseks või koos virtuaalkohtumisega tagasisideks.
Loodud harrastusmaalijate vajadusi arvestades. Mõistlikult teaduslik, loovalt vaba ja praktiliselt kasutatav 💚


